juristbloggen.blogg.se

Bloggen som behandlar samhällsinformation ifrån det juridiska perspektivet.

Dags att väcka liv i bloggen igen

Kategori: Allmänt

Efter ett långt uppehåll väljer jag nu att återigen skriva lite i bloggen på nytt. Under tiden har jag startat en egen verksamhet som har gått framåt och fortsatt juridikstudierna på Stockholms Universitet. Nu befinner jag mig, fram till juni, i Frankrike för att friska upp språkkunskaperna i franska. Det utgör en del av juristprogrammet så här kommer internationell juridik, kriminologi, skiljemannarätt, flygrätt samt common law att studeras med förhoppningsvis lyckade resultat
 
Under tiden följer jag självklart den utveckling som sker i Sverige och driver min firma härifrån. Som tur är har jag en kollega som kan åka på huvudförhandlingar osv. i hemlandet. Väl mött!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: